reklama

Dá sa žiť bez televízora (?)

Asi väčšína z nás pozerá televízor. Niektorí len správy, iní dobré filmy či dokumenty. Televízor (TV) je dobrý vynález, ale dá sa bez neho žiť. Zabávač Peter Marcin raz v jednom rozhovore povedal, že ten kto ho nemá , zdá sa mu byť divný. Neviem čo tým presne myslel, ale ísť s davom je veľmi pohodlné. Ja mám k tomu tiež tendenciu. A viem, že pozerať TV mi často zaberalo kopec času, ktorý som mohol venovať inému. Poznáte to,  keď Vás bolí hlava po trapnom filme. Ale chceli ste to dopezerať, aby ste vedeli ako to dopadne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Spomínam na kopec dobrých filmov z detstva aj z neskoršieho obdobia. Prírodopisné filmy, cestopisy, Sandokan, Winnetou atď. Niektoré aj s hlbšou myšlienkou (Forest gump, Čistá duša, Brus všemohúci....), detektívky alebo zábavné show. Bez mučenia priznávam, pozeral som aj Dievča za milión a prvú Superstár, nakukol som aj k Vyvoleným. Proste som chcel vedieť, o čom je tento fenomén. A tiež preto, aby som v škole pri učení "nábožka" a pri práci s mladežou nebol úplne mimo.

Prudký rozvoj komerčnej publicistiky podľa hesla "Dobrá správa nie je správa" informujú povrchne a často len na efekt. Stanice sa predbiehajú v boji o diváka, samotné show strácajú jedinečnosť a odhaluje sa ich skutočná plytkosť. Nevinná manipulácia v reklame či v niektorých programoch, správach ovplyvňuje všetky zmysly. A my sa často dáme nachytať. Žijeme podvedome aj vedome životný štýl niekoho iného a preberáme názory "hviezd" namiesto toho, aby sme ich kriticky skúmali s realitou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako teraz chodím po bytoch (ako potencionálny kupca) sledujem aj v pomerne jednoduchých bytoch veľku plazmovú obrazovku. Majiteľka bytu mi predstavuje televízor so 150 programami .Až teraz je spokojná, dodáva. Netúší, že to vôbec neriešim. Neviem si predstaviť ,ako niekto može sledovať 150 programov. Chce to obrosvskú sebadisciplínu odpútať sa od ovládača a vypnúť "bedňu". Preto radšej nemám televízor. Vyskúšal som si žit v BA 2 roky bez TV a po čase mi vôbec nechýbal. Mal som kopec iných aktivit a vzťahov, ktoré ma obohacovali a ja som mohol tiež rozdávať. Teraz už 3 roky žijem v KE bez TV a vôbec mi nie je ľúto. Keď som u mamy a svokrovcov pozrem si film či správy. Predsa obraz je obraz a ako fotograf niečo o tom viem. Existujú DVDčká a dobrý film, relácie sa dájú pozrieť aj cez internet . Možno som podľa P. Marcina divný, ale nemať TV je pre mňa zisk:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
  • možem čítať knihy, ktoré som v minulosti zanedbal. (Odporúčam: Modlitba za Owena Meanyho, Ostrov, Motýľ, Quo Vadis).

  • učím sa sebaovládaniu, fantázii.

  • objavil som Slovenský rozhlas. Rádio Slovensko je pre mňa dobrý zdroj informácii. Rozprávky, zaujímavé rozhovory... Rádiožurnál podáva často objektívnejšie a fundovanejšie informácie ako nejaká "telka".

  • mám viacej času na manželku a verím, že budem mať aj viacej času pre svoje deti. Stačí keď je facebook, skype, mobil, slúchadlá. Nepotrebujem, aby mi tento čas bral ešte TV.

Tomas Michalik

Tomas Michalik

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád píšem články, zaujímam sa v rámci časových možností o veci verejné. Uprednostňujem slušnú, vecnú a objektívnu diskusiu v zmysle biblického hesla:"Poznáte pravdu a pravda vás vyslobodí" Vážim si ľudí, ktorí sú schopní pokánia ak chcete sebareflexie. Aj ja chcem takým byť:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu